Потрібно міняти пружини при заміні амортизаторів?
В умовах наших реалій і в особливості стану доріг найбільш підлягає впливу неприємних несподіванок стають деталі підвіски.
І основними з них є амортизатори і пружини. У даній статті ми обговоримо питання: чи потрібно міняти пружини при заміні амортизаторів.
Для початку трохи теорії – давайте розберемося в тому, для чого вони призначені.
Амортизатор і пружина завжди працюють в парі, виконуючи дві частини одного великого завдання – забезпечення плавності ходу і керованості машини. Пружина – це пружний елемент підвіски, яка пом'якшує поштовхи і удари від їзди по нерівній дорозі. Після наїзду на перешкоду колесо відривається від землі і стає некерованим. Завдання пружини – якомога швидше повернути його на місце, але після удару o дорогу колесо відскакує назад, і чим більш м'яка пружина – тим сильніше вона може стиснутися і поглинути більше енергії. А так як ця енергія витрачається дуже повільно (практично тільки на внутрішнє тертя), то коливання довго не будуть затухати, підживлюючись новими поштовхів від нерівностей на дорозі, і колесо буде підстрибувати, постійно втрачаючи зчеплення c дорогою.
Відповідно для вирішення цієї проблеми на допомогу пружинам приходить амортизатор, який і призначений для швидкого гасіння коливань колеса шляхом перетворення в тепло коливань кузова і підвіски.
Порівняно з пружиною, амортизатор набагато більш складний пристрій, і в загальних рисах являє собою циліндр з поршнем, всередині якого за рахунок подолання опору перетікання рідини усередині амортизатора відбувається робота, яка споживає великий обсяг енергії. Нормально працюючий амортизатор після одного повернення пружиною колеса після поштовху має поглинути і перетворити в тепло 80% енергії удару.
За рахунок своєї складності, амортизатор є менш надійним пристроєм, що вимагають періодичної заміни при погіршенні якості своєї роботи, але тут ми плавно підходимо до головного питання нашої статті: потрібно міняти пружини при заміні амортизаторів?
Ми розібралися, що нормальна робота підвіски можлива тільки при правильному взаємодії та повному виконанні своїх функцій і амортизатором, і пружиною. У той час як пружини утримують масу машини, їх рухи контролюються амортизаторами – відповідно вони залежать один від одного. І якщо якийсь з компонентів «не допрацьовує», то він перекладає свою частину роботи на «партнера». Якщо просідає пружина, то істотно перевантажений додатковою роботою амортизатор набагато швидше виходить з ладу, a поганий амортизатор не може нормально обмежувати рухи пружини і розкачує автомобіль.
Чому втрачає свої властивості такий складний пристрій, як амортизатор, більш-менш зрозуміло, але чому втрачає свої властивості пружина? Це відбувається через:
І в подальшому від стану пружини залежить і утримання дороги, та ступінь негативного впливу на амортизатори і наконечники, і гальмівні показники автомобіля - просіли пружини не можуть достатньою мірою нейтралізувати силу, що виникає при його гальмуванні.
Після того, що ми зрозуміли o постійній взаємодії пружин і амортизаторів, логічно припустити, що найбільш оптимально при заміні амортизатора також поміняти і пружини, але це досить затратно і здається не так вже й обов'язково, враховуючи що візуально важко, а іноді й просто неможливо визначити деякі характеристики пружин, наприклад ступінь втоми металу.
Але встановлення нових амортизаторів в комплекс co старими, іноді початківцями іржавіти пружинами – це ремонт підвіски наполовину при укороченні терміну служби амортизаторів. А при одночасній заміні амортизатори і пружини, підвіска відновиться до оригінального стану, і як додатковий бонус, частина витрат пошкодиться за рахунок більш тривалій експлуатації всього блоку в цілому і економії на подвійній оплаті роботи (та ж сама операція).
Вибір завжди за Вами, тим не менш, пружини ЗАВЖДИ змінюються при:
Поломці пружини (зазвичай вони ламаються в самому верхньому або нижньому витках);
Якщо все нормально, то допускається міняти пружини при кожній другій заміні амортизаторів. Тим не менше, якщо Ви часто їздите в машині один, то при заміні амортизаторів без заміни пружин рекомендується поміняти праву і ліву пружини місцями, тому що ліва сторона буває частіше навантаженої за рахунок ваги водія.
Ну і наостанок необхідно нагадати, що, як і амортизатори, пружини міняються парами на вісь, інакше з-за різного стану пружин виникне дисбаланс підвіски, що позначиться на керованості автомобіля.
І основними з них є амортизатори і пружини. У даній статті ми обговоримо питання: чи потрібно міняти пружини при заміні амортизаторів.
Для початку трохи теорії – давайте розберемося в тому, для чого вони призначені.
Амортизатор і пружина завжди працюють в парі, виконуючи дві частини одного великого завдання – забезпечення плавності ходу і керованості машини. Пружина – це пружний елемент підвіски, яка пом'якшує поштовхи і удари від їзди по нерівній дорозі. Після наїзду на перешкоду колесо відривається від землі і стає некерованим. Завдання пружини – якомога швидше повернути його на місце, але після удару o дорогу колесо відскакує назад, і чим більш м'яка пружина – тим сильніше вона може стиснутися і поглинути більше енергії. А так як ця енергія витрачається дуже повільно (практично тільки на внутрішнє тертя), то коливання довго не будуть затухати, підживлюючись новими поштовхів від нерівностей на дорозі, і колесо буде підстрибувати, постійно втрачаючи зчеплення c дорогою.
Відповідно для вирішення цієї проблеми на допомогу пружинам приходить амортизатор, який і призначений для швидкого гасіння коливань колеса шляхом перетворення в тепло коливань кузова і підвіски.
Порівняно з пружиною, амортизатор набагато більш складний пристрій, і в загальних рисах являє собою циліндр з поршнем, всередині якого за рахунок подолання опору перетікання рідини усередині амортизатора відбувається робота, яка споживає великий обсяг енергії. Нормально працюючий амортизатор після одного повернення пружиною колеса після поштовху має поглинути і перетворити в тепло 80% енергії удару.
За рахунок своєї складності, амортизатор є менш надійним пристроєм, що вимагають періодичної заміни при погіршенні якості своєї роботи, але тут ми плавно підходимо до головного питання нашої статті: потрібно міняти пружини при заміні амортизаторів?
Ми розібралися, що нормальна робота підвіски можлива тільки при правильному взаємодії та повному виконанні своїх функцій і амортизатором, і пружиною. У той час як пружини утримують масу машини, їх рухи контролюються амортизаторами – відповідно вони залежать один від одного. І якщо якийсь з компонентів «не допрацьовує», то він перекладає свою частину роботи на «партнера». Якщо просідає пружина, то істотно перевантажений додатковою роботою амортизатор набагато швидше виходить з ладу, a поганий амортизатор не може нормально обмежувати рухи пружини і розкачує автомобіль.
Чому втрачає свої властивості такий складний пристрій, як амортизатор, більш-менш зрозуміло, але чому втрачає свої властивості пружина? Це відбувається через:
- Втоми металу в залежності від часу експлуатації і її природного зносу;
- Пошкоджень поверхні пружини (тертя, камені, повне стискання пружини);
- Частою перевантаження автомобіля або подолання на швидкості дуже нерівних ділянок дороги;
- Корозії металу (підвищена вологість, вплив дорожньої солі).
І в подальшому від стану пружини залежить і утримання дороги, та ступінь негативного впливу на амортизатори і наконечники, і гальмівні показники автомобіля - просіли пружини не можуть достатньою мірою нейтралізувати силу, що виникає при його гальмуванні.
Після того, що ми зрозуміли o постійній взаємодії пружин і амортизаторів, логічно припустити, що найбільш оптимально при заміні амортизатора також поміняти і пружини, але це досить затратно і здається не так вже й обов'язково, враховуючи що візуально важко, а іноді й просто неможливо визначити деякі характеристики пружин, наприклад ступінь втоми металу.
Але встановлення нових амортизаторів в комплекс co старими, іноді початківцями іржавіти пружинами – це ремонт підвіски наполовину при укороченні терміну служби амортизаторів. А при одночасній заміні амортизатори і пружини, підвіска відновиться до оригінального стану, і як додатковий бонус, частина витрат пошкодиться за рахунок більш тривалій експлуатації всього блоку в цілому і економії на подвійній оплаті роботи (та ж сама операція).
Вибір завжди за Вами, тим не менш, пружини ЗАВЖДИ змінюються при:
Поломці пружини (зазвичай вони ламаються в самому верхньому або нижньому витках);
- Видимої корозії або пошкодження металу;
- Зниження висоти автомобіля порівняно з техописанием (необхідно виміряти і порівняти відстань між центром колеса і краєм колісної арки на всіх чотирьох колесах);
- Нерівномірність горизонту машини (різниця у висоті передньої і задньої частини автомобіля);
- При заміні амортизаторів в деяких моделях машин co спеціальною підвіскою (наприклад, Subaru Forester).
Якщо все нормально, то допускається міняти пружини при кожній другій заміні амортизаторів. Тим не менше, якщо Ви часто їздите в машині один, то при заміні амортизаторів без заміни пружин рекомендується поміняти праву і ліву пружини місцями, тому що ліва сторона буває частіше навантаженої за рахунок ваги водія.
Ну і наостанок необхідно нагадати, що, як і амортизатори, пружини міняються парами на вісь, інакше з-за різного стану пружин виникне дисбаланс підвіски, що позначиться на керованості автомобіля.
Інші статті
- Реалии рынка китайских автомобилей!!!Хочется впервые провести обзор рынка китайских авто.Повна версія статті
- Антиковзні ремені для будь-якого радіуса колеса!!!Антиковзні ремені для будь-якого радіуса колеса!!!Повна версія статті